Biografie

Gwendolyn Rutten (°1975) is Viceminister-president voor Open VLD in de Vlaamse regering, Vlaams minister van Samenleven en Binnenlands Bestuur en titelvoerend burgemeester in Aarschot.

Ze studeerde Rechten en Internationale Politiek en dook meteen daarna de Belgische politiek in. Met haar hang naar vrijheid, vooruitgang en veiligheid was de keuze voor Open VLD de enige optie. In elke van de rollen die zij opnam - kabinetschef, Kamerlid, partijvoorzitter, Vlaams parlementslid of burgemeester- is de rode draad: moeilijke dossiers, zoals het Stikstofdecreet, schrikken haar niet af, sterker nog: ze zijn voor haar ‘eten en drinken’. Gwendolyn gaat graag tot op het bot, en streeft naar échte en faire oplossingen met het oog op de langere termijn. Haar standpunten uitleggen en verdedigen in een heldere taal, vindt ze een must.

Bij haar gezin, -man Jimmy, dochter Juliette en zoon Alphonse- komt Gwendolyn tot rust. Al is ook dat een relatief begrip.;-) In haar vrije tijd is Gwendolyn geïnteresseerd in kunst, lezen, wandelen,.... Ze schoolde zich bij tot stadsgids en studeert kunstgeschiedenis.